Uthenting av informasjon fra EPJ
VKP tilbyr uthenting av pasientinformasjon fra EPJ
Brukerhistorier
Uthenting av supplerende informasjon ved håndetring av varsel i responssenter
Uthenting av pasientinformasjon ved opprettelse av tjenestemottaker i VFT-sytem
Synkronisering av tjenestemottakere i VFT-system
Ting å ta stilling til ved en integrasjon
RoS-analyse må gjøres
DPIA må utvides eller gjøres
Hvordan skal man håndtere pasienter med sperringer?
Hvordan ønsker man at feil skal håndteres?
Tjenstlig behov
For å kunne hente ut informasjon om pasienter fra EPJen må man ha et tjenstlig behov. Med andre ord må det være en grunn til at man ønsker å hente opplysningene. I VKP bruker vi et sett koder (ServiceCodes) som man sender med forespørselen for å håndtere dette. Kommunen man ønsker å hente data fra må på forhånd ha godkjent en eller flere koder som system som etterspør data får lov til å bruke.
Et eksempel er når man ønsker å hente en pasient. Si man oppgir GPS som tjenstlig behov og ønsker å hente Line Danser. Hvis Line har en aktiv GPS-tjeneste så vil data bli returnert. Hvis ikke, så vil det returneres en feilmelding med melding om at pasienten mangler en aktiv relevant tjeneste.